Sunday, January 30, 2011

Hujan

Dina kena posing kat hujan...mak usu dia suruh




Tepi umah....


Dah masuk hari hujan turun ... ada yang mengeluh...alamak hujan...alamak asyik hujan jer camne nih,hujan lagi...bermacam macam keluhan...tapi semua tukan datangnya dari Allah...doa doalah di dalam hati atau di luar hati semoga hujan ini tidak membawa musibah kepada kita dan mereka yang lain. Takut juga kan kalau banjir...kain kat umah ni pun rasanya lembap ..tempat sidai kain pun dah tak cukup...apa yang aku nak buat waktu2 hujan nih...makan dan tido je la kejanya...Anak2 pun dah start cuti sekolah...hmmm kacau bilau gak keadaan dalam umah...aku asyik kemas jer...baru kemas dah buat sepah..penatnyaa...Cik suami sejak dun tenang buat pilihanraya dia asyik x der kat umah jer...asyik ke felda tenang jer...hari ni pilihan rayanya..kata setengah raya sampai ke petang tak balik2.Dia cakap sana dah banjir.. jalan kat pekan labis terputus..aku cakap naik kapal terbang jelaa...hujan di luar semakin lebat..seperti kuatnnya perut ku berkeroncong minta di isi...harap2 hujan akan reda...sian orang yang kawasan rumahnya rendah..mesti dah dinaiki air....

2 comments:

Aku_tulip said...

alamak dah tukar baju baru ek blog ni..aku baru perasan la...cantik...

ya aku belajar bersyukur..biarpon ujan...rezeki gak kan....kan kita tak tau apa yg tersurat dan tersirat...

haticantik said...

heheheh baju kaler oren..kasi panas sket la mak yot...
yer la hujan tu rezeki dari Allah...