Thursday, February 12, 2009

Pulau Langkawi Version 2





Soknya pepagi lagi family aku, kakak aku n pakcik aku pergi Pantai Cenang. Saja nak bawa bebudak ni pergi Pantai Cenang sambil menikmati keindahan alam. Maklum la anak aku jarang cuti berkelah ke pantai , nampak la dia punya jakun tuh.Huhuhuh si sara aku tinggal dengan mak kat hotel. Nak bawa pun dia bukan boleh buat apa pun..Tanya mak dia nak g tak? Dia cakap nak rehat jer n soh tinggal Sara selamat la aku.Hehehehe. Dalam perjalanan kita orang singgah beli kuih untuk dimakan. Banyak juga kuih yang aku borong, 4 biji RM1 boleh tahan murah dan banyak sangat kuih yang dijual. Balik dari Pantai Cenang kita orang pergi singgah lagi kat Padang Mat Sirat, maklum aku tak habis memborong kat situ terbayang bayang baju tido yang aku nak beli semalam. Semalamnya nak beli..laki aku dah menonong jalan ngan anak-anak .Bengkek jer aku tak boleh nak mengepau..kali ni tak kira aku ngepau jer la..Balik ke hotel kemas2 n check out. Pastuh kita orang pergi la shooping lagi kat Pekan Kuah sementara nak menunggu feri pukul 5.30. Sasaran tempat yang dituju di Pekan Kuah adalah Idaman Suri. Kat Idaman Suri aku borong la sket perkakasan dapur. Laki aku beli beg sandang belakang ngan beg tarik yang kecik jerk. Pastuh aku jalan ngan mak aku pergi ke Ismail Group..mak aku tu cakap tak de duit tapi aku tengok dia yang banyak memborong. Aku beli coklat..nak beli set corningware tapi aku pk dengan keadaan van yang dah penuh ngan barang tu aku rasa nak beli kat jeti je laa lagi pun sama harga. Sampai kat jeti tunggu feri..hmmm ramainya orang. Dekat pukul 7 lebih baru la kita orang sampai ke Kuala Perlis. Sampai sana satu masalah nak turunkan barang barang yang telah dibeli, walaupun itu kerja lelaki tapi aku turut mengambil berat sebab barang kesayanganku pun turut ada kat situ.Hmm takut hilang beb..dah la nak beli mahal..nak ke sana tu pun satu hal. Balik dari Kuala Perlis kita orang singgah lagi ke rumah pengantin lelaki dengan tujuan nak meletakkkan barang2 yang telah dibeli tadi. Bayangkan la kereta dah tak muat dengan barang2 yang dibeli tadi. Macam mana nak balik ke Seremban dengan selesa. Azwa sepupu aku, dan adik kepada pengantin telah menjadi mangsa untuk tinggal di Perlis. Aku tahu Azwa suka tinggal kat situ sebab pakwe dia pun ada kat situ kan? Sampai di rumah Man (suami Huda) aku terperanjat sebab rumahnya ramai orang, makanan dah tersedia kat luar. Aku respect dengan semangat ukhwah jiran2 beliau turut serta dalam menyediakan makanan untuk kami sekeluarga. Menu yang dihidangkan ikan masin, kari ikan sepat masak lemak bercampur dengan sayur kundur , ikan goreng dan sambal belacan. Hmm memang sedap.. Lepas makan kita orang mandi manda dan suami berehat untuk tido. Pukul 3 anak makcik yang kecik menangis nak ikut emaknya, walhal maknya tido di rumah tumpangan depan, anaknya di rumah Man. Nasib baik anaknya menangis kalau tak kita orang tido sampai pagi. Pukul 3 tu kita orang bergerak perlahan lahan balik ke Seremban. Sampai di Seremban pukul 1 tengah hari..tido tido petang pukul 5 aku bergerak pula pulang ke Johor.

3 comments:

Aku_tulip said...

muntuk...cantiknya pinggan tu..masuk blog ko nie kan..aku asik tgk tu jer...huhuhu....ko tak nak belikan aku ker...

haticantik said...

heheheh nanti aku masukkan gambar lain yang kat langkawi erh...aku pun buat muka simpati yot minta laki aku..kalau takk jangan harap la

nurul said...

kak, promote gambar vision and coning ware ke?nak buat business ke?hehe..Terharu angah kak ma cakap angah mcm tu.berkorban kana tinggal. lagipun boleh dating same.hehe..
yang x tahan, dina ilang..muahaha...
gambar2 cun angah jangan lupe taruk k!